פילאטיס והיריון – כל מה שרציתן לדעת

היריון הוא לא מחלה, זה כבר ברור, אבל הוא כן מצב חדש שמצריך היערכות מחדש. הגוף עובר שינויים – הבטן הגדלה משפיעה מאוד על עמוד השדרה, השרירים צריכים להתרגל למסה אחרת וצריך להכין את שרירי רצפת האגן למה שעתיד לעבור עליהם. אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם המצב ולהרוויח המון, היא להצטרף לשיעורי פילאטיס. למה דווקא פילאטיס בהיריון? כל התשובות – במאמר שלפניכן.

מה קורה לגוף שלך?

כשאת בהיריון, כל הגוף משתנה. זו לא רק הבטן שהולכת וגדלה, אלה גם שאר האיברים שמתכנסים כולם לתקופה היפה הזאת – משתנים. המפרקים משתחררים, הלחץ על עמוד השדרה הולך וגדל גם הוא, וחייבים להתנהג בהתאם.

על מנת לסייע לגוף להתמודד עם כל השינויים האלה ולהיערך לרגע הקסום מכולם – רגע הלידה, חשוב מאוד להיות בתנועה. פעילות גופנית תורמת לזרימת דם טובה בגוף – דבר שמאוד חיוני להתפתחות תקינה של העובר ועוזרת לך, האישה ההרה, לעבור את תקופת ההיריון בצורה האופטימלית.

אז איזו פעילות גופנית מתאימה להיריון?

פילאטיס הוא אחת מהפעילויות הגופניות המומלצות יותר לזמן ההיריון, בזכות כמה וכמה דברים:

  • פעילות לא מאומצת – הפילאטיס עובד על מתיחה של שרירים ולא על פעילות אירובית, כך שהמאמץ הוא לא מאוד גדול, אבל התמורה – גדולה מאוד.

 

  • עלייה מתונה במשקל – כשמבצעים פעילות גופנית העלייה במשקל בזמן ההיריון היא בדרך כלל מתונה יותר.

 

  • חזרה מהירה יותר לגזרה – בין אם העלייה במשקל היתה מתונה ובין אם לאו, אישה שביצעה פעילות גופנית בזמן ההיריון חוזרת ברוב המקרים למשקל שלפני ההיריון מהר יותר מאישה שלא ביצעה פעילות גופנית.

 

  • מצב רוח טוב יותר – ידוע, כי פעילות גופנית תורמת באופן מאוד משמעותי לשיפור מצב הרוח. זה קורה משום שכאשר מבצעים פעילות גופנית משתחררים אנדורפינים – חומרים כימיים הנמצאים באופן טבעי במוח ומשפרים בצורה מאוד משמעותית את מצב הרוח, ותורמים מאוד ליכולת להתמודד עם כאבים.

 

  • חיזוק שרירי רצפת האגן – רבים מתרגילי הפילאטיס בכלל, ותרגילי הפילאטיס שמיועדים לנשים בהיריון בפרט – עובדים על שרירי רצפת האגן ומחזקים אותם. אישה שמגיעה ללידה כששרירים אלה חזקים – תשפר את חווית הלידה ואת ההתאוששות שלאחריה.

כל אלה הן סיבות מצוינות לבצע פילאטיס בהיריון, וליהנות מכל היתרונות.

איך מוצאים פילאטיס להיריון?

חשוב מאוד להגיע רק למכן פילאטיס שהמדריכים בו הוסמכו להדריך נשים בהיריון. אמנם, היריון הוא לא מחלה, אבל חשוב לבצע את כל התרגילים תוך התחשבות במצב,  היינו – לא לבצע תרגילים מאומצים מדיי, לא לבצע תרגילים בשכיבה על הגב החל משבוע מסוים של ההיריון ועוד.

לכן, חשוב לפנות אך ורק למקום שמתמחה בשיעורי פילאטיס לנשים בהיריון, וכמובן – להיות במעקב רפואי סדיר. אם מאיזושהי סיבה הרופא ממליץ לכן להפסיק את ביצוע התרגילים – חשוב מאוד להקשיב לו על מנת להבטיח, ככל שרק ניתן, המשך היריון תקין שיוביל ללידה בריאה.

בהצלחה!