מהו פילאטיס מכשירים?

פילאטיס היא שיטת אימון שהומצאה על ידי ג'וזף פילאטיס בסביבות שנת 1920, מתוך מטרה להכניס את הגוף לכושר ולאפשר למתאמנים לבצע את פעילויות היום-יום בצורה קלה, מבלי לחשוש לכך שייגרם נזק לגוף. כשהמציא אותה קרה לה בשם קונטרולוג'י, שכן לדידו בעזרתה אפשר להשיג איזון גופני ומנטאלי כאחד. את המטרה משיגים באמצעות סדרות של תרגילים שמבצעים על גבי מזרן או בעזרת מכשירים ייחודיים, שמטרתם להשיג שליטה, ריכוז ודיוק. בדרך זו, על פי פילאטיס, אפשר לפתח רמה גבוהה של מודעות גופנית, להתאושש מהר יותר מפציעות וגם להימנע מפציעות עתידיות.

אז מהו פילאטיס מכשירים?

כאמור, יש שתי דרכים לתרגל פילאטיס. האחת – תרגילים שמתבצעים על מזרנים ועובדים על שרירים שונים בגוף. הדרך השנייה היא לבצע פילאטיס באמצעות מכשירים מיוחדים, שגם הם פותחו על ידי ג'וזף פילאטיס עצמו. כל מכשירי הפילאטיס מבוססים על התנגדות של קפיצים, אשר נותנים תמיכה למתאמן בתרגילים מסוימים ומספקים לו התנגדות בתרגילים אחרים. הקפיצים הופכים את התרגילים לקלים לתרגול, ולכן העבודה קלה וזורמת.

כל היתרונות של פילאטיס מכשירים

לעבודה עם מכשירי פילאטיס יש לא מעט יתרונות:

  • עבודה בקבוצות קטנות – שמאפשרת למדריכ/ה להגיע לכל מתאמן ולתת לו את כל התמיכה הדרושה על מנת שיבצע את התרגיל בצורה הנכונה.

 

  • מכשירים שמתאימים לכולם – כל אחד יכול לבצע תרגילים על מכשירי פילאטיס – מכל מין, בכל גיל ובכל מצב בריאותי.

 

  • שגת מראה מצוין – בזכות העובדה שבפילאטיס מכשירים מעבירים את הגוף אתגרים גופניים במנחים שונים ובתנועות שלקוחות מהחיים – מפתחים כוח שלא מתבטא במראה מנופח, אלא במראה ארוך ומחוטב.

 

  • שיפור בהרגשה – כל תרגילי הפילאטיס מכשירים מתבצעים בליווי נשימות עמוקות, שמשפרות בצורה מדהימה את ההרגשה הכללית. לא בכדי אמר ג'וזף פילאטיס את המשפט: "אחרי 10 שיעורים תרגיש את ההבדל, אחרי 20 שיעורים תראה את ההבדל, ואחרי 30 שיעורים יהיה לך גוף חדש לגמרי". למעשה, הרבה מאוד אנשים מדווחים על כך שלאחר השיעור הם מרגישים גבוהים יותר. כמובן שזו הרגשה בלבד, אבל היא מבטאת את השינוי המדהים שהם חווים.

לסיכום

פילאטיס מכשירים הוא אימון שתורם המון גם לכושר הגופני ולחיטוב הגוף, וגם להרגשה הכללית. האימון מתאים לכולם, כולל נשים בהיריון, כשכמובן חשוב ליידע את המדריך בכל מצב בריאותי שונה, כדי שידע להתאים את התרגילים למתאמן.

השילוב המושלם בין חזרות מעטות על כל תרגיל במאמץ גבוה, עבודה על השרירים המייצבים של הגוף והנשימות – יוצר אימון שפשוט כדאי מאוד לנסות.

בהצלחה!