החשיבות לשינה טובה על מזרן איכותי לאחר אימון קשה

'מתוקה שנת העובד' כבר אמר החכם מכל אדם, שלמה המלך במגילת קהלת. אין כמו שינה טובה אחרי אימון מפרך ושובר עצמות. אך כדי שהשינה תהיה באמת איכותית וטובה, כזו שתעניק לגוף את ההרפיה ואת המנוחה הדרושה לו לאחר האימון, חובה לבחור במזרן איכותי ונוח.
מי מאתנו אינו מכיר את התחושה של קימה בבוקר כאשר הגב דואב וכואב, השרירים כולם תפוסים והתחושה היא כאילו בכלל לא ישנו. בא לנו למשוך את השמיכה מעל לראש ולהמשיך את שנת הלילה בעוד כמה שעות הגונות. פעמים רבות האשמה נעוצה במזרן! מזרן שאינו איכותי פוגע מאוד באיכות השינה, בגב, בשרירים ובכלל, פוגע בכל חלקי הגוף.

אז איך בוחרים מזרן טוב?

אז הבנו שלא כדורי שינה ישפרו את איכות השינה שלנו וגם לא שעות שינה ארוכות יותר. מזרן טוב, איכותי ומתאים למבנה הגוף, הוא זה שיושיע אותנו ויעניק לנו שנת לילה טובה שיוביל לבוקר הרבה יותר טוב וליום יותר מוצלח.
כאשר אנחנו באים לבחור לנו מזרן  חשוב שנלמד מה מציע לנו שוק המזרנים. קיים מבחר גדול של מזרנים מסוגים שונים כאשר ההיצע מבלבל מאוד. מה עדיף? מזרן סנדוויץ' או מזרן ויסקו? מזרן רך או מזרן קשה? מזרן עבה או מזרן דק? אז איך נדע מה באמת המזרן המתאים לנו?
כדי לבחור במזרן הנכון אפשר להתייעץ עם איש מקצוע שמכיר אותנו כמו מאמן אישי, פיזיותרפיסט וכדומה. בדרך כלל מכירים אנשי המקצוע את האפשרויות השונות והם ידעו להמליץ לנו על סוג המזרן שיתאים למבנה הגוף שלנו.
גם לאחר ההמלצה המקצועית על המזרן, יש עדיין מקום לנסות ו'לטעום' את המזרן. איך? פשוט מאוד. לשכב על המזרן ולנסות לחוש איך הגוף שלנו מגיב למזרן. האם הוא נוח לנו? האם קל לנו להתהפך מהגב לבטן ולהיפך? האם 'בא' לנו להמשיך לשכב על המזרן או שהוא דוחה את גפנו?
לאחר שנבחן האם אכן המזרן נראה לנו ומרגיש לנו נוח ומזמין, נשכיל לבחור באופן נכון ומושכל את המזרן שהכי יתאים לנו.