ההבדלים בין פילאטיס ליוגה

הרבה פעמים אנשים שחושבים על להתחיל להתאמן, מנסים להחליט אם להתחיל באימוני פילאטיס או באימוני יוגה, כאילו יש ביניהם דמיון ממשי, מעין קו שמחבר ביניהם, וצריך לבחור באחד מתוך שניהם. האמת היא, שיש אמנם מספר קווי דמיון בין פילאטיס ליוגה, אבל בעצם מדובר בשתי שיטות שונות, שכל אחת מהן מתרכזת בדבר אחר ורואה את האדם בצורה קצת שונה.

כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודות שתי שיטות האימון ואודות ההבדלים ביניהן, ותגלו – שממש לא חייבים לבחור…

הדמיון בין יוגה ופילאטיס

  • גם ביוגה וגם בפילאטיס רצפה פורשים מזרן על הרצפה ומתרגלים עליו את התרגילים השונים.
  • גם ביוגה וגם בפילאטיס משיגים מראה חטוב בזכות הארכה של שרירים.
  • גם יוגה וגם פילאטיס מסייעים מאוד בשיפור היציבה ותורמות מאוד להרגשה הטובה.

ההבדלים בין יוגה ופילאטיס

היוגה היא שיטה הוליסטית שפותחה בהודו לפני מאות בשנים, תוך מטרה לחבר את היחיד אל היקום. השיטה מתבססת על תרגילים שדורשים תנועה ארוכה ומתמשכת, התורמת גם לחיזוק ברור של השרירים, גם לגמישות שלהם וגם להרגשה כללית מצוינת. וזאת בדיוק המטרה של היוגה – להגיע באמצעות התרגול למצב של גוף בריא ושקט נפשי. אם משלבים ביוגה גם מדיטציה, מגיעים לתוצאות חיוביות עוד יותר בכל מה שקשור להיבט הנפשי, וכך מסייעות שתי השיטות גם יחד להגיע לרגיעה ומסייעים מאוד לאדם להגיע למצב של קבלה עצמית והשלמה עצמית. יש מספר שיטות של יוגה (אשטנגה, ויניאסה ועוד) – חלקן שמות דגש חזק יותר על טכניקה וחלקן שמות דגש על תנועה, אבל כולן חותרות לאותה מטרה.

הפילאטיס, לעומת היוגה, היא שיטת אימון חדשה יחסית, שפותחה בשנת 1920 לטובת שיקום גופני. מה שעומד מאחורי השיטה הוא הרצון לשפר את גמישות הגוף, לחזק את השרירים ובאופן כללי – להעלות את רמת המודעות לגוף. התרגול מתבצע כנגד התנגדות, אולם בשונה מהיוגה הוא יכול להתבצע בעזרת מכשירים, ולא רק על גבי מזרן. בשונה מהיוגה, העבודה בשיטת הפילאטיס היא על שרירי הליבה – השרירים המייצבים בגוף (שנמצאים בעיקר בבטן), ולא על שרירי התנועה. השאיפה של ממציאי השיטה היא, שבאמצעות ששת העקרונות של השיטה, שהם מיקוד, שליטה, מרכוז, נשימה, זרימה ודיוק, אפשר יהיה להגיע למצב של זקיפות קומה, שרירים ארוכים והרגשה כללית מעולה.

לסיכום

המטרה של שתי השיטות – פילאטיס ויוגה, היא באמת די דומה – להגיע למצב של שרירים ארוכים, שיווי משקל ויציבה נכונה, כמו גם לשפר את ההרגשה הנפשית. השוני בין השיטות טמון בדרך להגיע למצב הזה, ובדגשים שקיימים בכל אחת. היוגה רואה את האימון בצורה הוליסטית, ועושה הקשר ברור בין התרגול, שכולל ברוב המקרים גם מדיציה, לבין שיפור אורח החיים. פילאטיס, לעומת זאת, שם דגש על העבודה הפיזית, שבעזרתה משיגים גם מודעות גוף וראייה חיובית.

המסקנה היא, ששתי השיטות – גם יוגה וגם פילאטיס, עובדות על הגוף והנפש גם יחד, אבל בדרכים שונות ועם דגשים שונים, ולכן ממש לא חייבים לבחור. בהחלט אפשר לתרגל גם פילאטיס וגם יוגה, וליהנות משני העולמות. אם אתם בכל זאת רוצים לבחור, מומלץ לנסות את שתי השיטות ולראות לאיזו מהן אתם מתחברים יותר.

בהצלחה!