אימוני פילאטיס לחיזוק ועיצוב

פילאטיס

כחלק בלתי נפרד מתחום הכושר בארץ ובעולם, עומדים לרשותנו סוגי אימון שונים ומגוונים אשר מאפשרים לנו תרגול, פיתוח ושיפור הכושר האישי בהתאם ליכולותינו ולשאיפותינו.
האימון המתבקש והמוביל בתחום הכושר הגופני כיום הוא ללא ספק אימון הפילאטיס לחיזוק ועיצוב, כאשר מטרת האימון היא: שיפור היציבה וחיזוק הגוף מבסיסו לשם יכולת פעולה יום יומית נוחה ונכונה בטווח תנועה גדול ולא מגביל ומבלי לגרום לפציעה, שחיקה או נזק בלתי הפיך לגופנו.
שיטת האימון הזו הומצאה כבר לפני שנים רבות ופותחה רבות, השיטה הומצאה על ידי "ג'וזף פילאטיס" אשר האמין כי אם האדם יהיה מאוזן הן בנפשו והן בגופו, יוכל הוא להיות בריא ולעומת זאת אדם אשר סובל מאי איזון המתלווה ביציבה לא נכונה ונשימה לא תקינה לא יוכל להיות בריא.
על כן המציא פילאטיס את שיטת האימון הזו אשר מטרתה היא שיפור היציבה ושיווי המשקל על ידי תרגילי חיזוק, גמישות ויציבות.
כיצד נראים אימוני פילאטיס לחיזוק ועיצוב ?

אימוני הפילאטיס כמו כלל אימוני הכושר (אשר מתבצעים באופן מקצועי) מתחילים בחימום הגוף על ידי תרגילים קלילים להארכת האיברים והשרירים, מתיחתם והפעלתם.
לאחר מכן מגיע החלק העיקרי הכולל את אימוני חיזוק, בהם מתבצעת עבודת חיזוק מוקפדת ומדויקת על השרירים המייצבים (שרירים המצויים בתוך גופנו עמוק ומקורבים למפרקים, לחוליות ולרצפת האגן).
אימוני החוזק אינם נעשים באופן אינטנסיבי בו מתקיימות חזרות רבות וממושכות על כל תרגיל ותנועה, שכן מטרת האימון היא איננה "התשת השריר" אלא פיתוחו וחיזוקו על ידי חזרות מועטות אך ממוקדות.
לאחר סיום התהליך הראשי של אימוני החוזק, נסיים את האימון עם הרפיה קצרה המאפשרת שחרור של השרירים ורפיונם.
בשנים האחרונות נכנסו לתוקף מספר שיטות שונות בהן בוחרים מאמני הפילאטיס השונים להעביר את האימונים, שיטות אלו כוללות עזרים ותרגילים שונים ובניהם : שימוש במזרן, שימוש במכשירים (פילאטיס מכשירים), תרגילים חדשים וכיוב'.
חשוב לציין כי, שינויים אלו פותחו על ידי מדריכי כושר, פיזיותרפיסטים ואנשי מקצוע מתחום זה ולא על ידי ממציא השיטה ג'וזף פילאטיס).

 

למי מיועדים אימוני הפילאטיס?

אימונים אלו מתאימים לכולם! שכן, הם אינם אינטנסיביים ואינם כוללים פעילות מאומצת קשה, אלא בדיוק להיפך! אימוני הפילאטיס מתמקדים ביכולת התנועה ושיפורה לצד חיזוק השרירים המייצבים אשר יעזרו לכל אדם להתנהל נכונה בשגרת היום יום.
כך, שניתן לומר בבירור כי שיטת הפילאטיס מתאפשרת לכולם: מבוגרים, צעירים, קשישים ואף לאנשים עם פציעה מסוימת אשר יכולים לשפרה על ידי אימון זה.
חשוב לציין כי השיטה פותחה ועוצבה בדיוק לאנשים אלו, שכן ממציא השיטה "ג'וזף פילאטיס" פיתח אותה למען אהובתו (אשתו השנייה קלרה) אשר סבלה מדלקת פרקים, ובה הוא טיפל באמצעות אימון הפילאטיס.