בית

ברוכים הבאים לאתר פילאטיס מכשירים!

מי שמתעניין קצת באימוני כושר, לבטח מכיר את המושג פילאטיס, אבל לא בטוח שהוא יודע מה עומד מאחוריו.
באתר ניתן הסבר מעמיק על מהות השיטה, הרחבות שונות של השיטה, ההבדלים בין פילאטיס רגיל למכשירים והאם יש קשר גם ליוגה.

פילאטיס היא שיטת אימון שעובדת על ריכוז, נשימות ופיתוח של השרירים הבסיסיים ביותר בגוף, והיא מצוינת למי שמשתקם מפציעה, למי שרוצה להיכנס לכושר, למי שרוצה לשפר יציבה, לנשים בהיריון ולכל מי שרוצה לשפר את מצב הרוח.
חשוב לבצע פילאטיס בהדרכה, על מנת לבצע את התרגילים נכון ולהימנע מנזקים, ולכן אם אתם מתחילים – בדקו שאתם עובדים עם מדריכים מוסמכים.

כאן ניתן טעימה קטנה, על קצה המזלג, של מה זה פילאטיס, כי כדי לדעת מה זה באמת – חייבים להתנסות ולתרגל. אז הנה היא לפניכם – סקירה קצרה של שיטת האימון שהתחילה כחתרנית משהו ולא פופולרית, והפכה לאחת המבוקשות יותר במכוני הכושר – בארץ ובעולם.

אז מה זה פילאטיס?

שיטת אימון שמטרתה לשפר את היציבה ולאפשר למתאמנים לבצע את כל פעולות היום-יום בצורה הרבה יותר קלה. השיטה מבוססת על פיתוח השרירים המייצבים – שרירים שנמצאים עמוק מתחת לעור, ושעליהם נשענים שאר השרירים, שעליהם עובדים בדרך כלל בשיטות אימון אחרות. עבודה על השרירים העמוקים ביותר היא, על פי הפילאטיס, המפתח לעבודה נכונה יותר עם הגוף, שתאפשר לאדם להתנהל בחיים עם פחות נזקים גופניים.

איך נולד הפילאטיס?

הפילאטיס נולד במוחו של ג'וזף פילאטיס, אדם שבילדותו סבל מאסתמה והיה לא מקובל על חבריו, והדבר דחף אותו להתעניין באנטומיה בכלל ובפיתוח הגוף בפרט. לאחר שלמד הרבה מאוד, הגיע למסקנה שהדרך הטובה ביותר לעבוד על היציבה ועל פיתוח שרירי הגוף היא באמצעות עבודה מאומצת על השרירים, אבל ללא חזרות מרובות על התרגילים; מספר קצר של חזרות על כל תרגיל, בשילוב עבודה מאומצת על שרירים ספציפיים, מביא, על פי שיטתו, לתוצאות הטובות ביותר: שרירים מעוצבים, גוף מעוצב, כושר ובעיקר – הרבה אושר. פילאטיס האמין, שאדם צריך שגם הגוף וגם הנפש יעבדו כמו שצריך, כי האדם הוא יחידה הוליסטית של גוף ונפש, בבחינת "נפש בריאה בגוף בריא".

איך עושים פילאטיס?

פילאטיס עושים עם מכשירים מיוחדים, ביניהם גומיות, מיטות רפורמר, טרפז וטאוור, כיסאות פילאטיס, מכשירים קשתיים ועוד. לכל אחד מהמכשירים האלה יש מטרה מאוד מסוימת, כשהשילוב בין התרגילים שמבצעים על כל אחד מהם אמור להביא לתוצאה הרצויה: גוף חטוב ובריא ונפש בריאה.

יש גם תרגילי פילאטיס שאפשר לעשות ללא מכשירים. השניים הבולטים ביותר ביניהם הם:

"רול אפ-רול דאון" – שכיבה על הגב, יישור הידיים כלפי מעלה ועלייה בעקבותיהן עד למצב של ישיבה ישרה ואז כפיפה קדימה עד למגע עם הרגליים.

"ברידג'ינג"שכיבה על הגב, הרמת האגן וייצוב הגוף על כפות הרגליים ועל השכמות בלבד. כשאפשר לעלות בדרגת הקושי, מוסיפים גומייה לידיים ו/או מנתקים את הרגל ומיישרים אותה באוויר.

לסיכום

אם כן, כפי שציינו פילאטיס היא סוג אימון שעובד על  נושאים כגון: ריכוז, נשימה ופיתוח שרירים בסיסיים בגוף. השיטה מצויינת למי שעובר תהליכי שיקום מפציעה, אך גם למי שמעוניין להיכנס לכושר, למי שמשפר יציבה, לנשים בהיריון וכמו ביוגה גם לתחומי הנפש ושיפור מצב הרוח של המתאמנים.

חשוב לבצע פילאטיס בהדרכה, על מנת לבצע את התרגילים נכון ולהימנע מנזקים, ולכן אם אתם מתחילים – בדקו שאתם עובדים עם מדריכים מוסמכים.

בהצלחה ובהנאה!

דילוג לתוכן